본문 바로가기

취미 연구팀/영화

쇼생크탈출(The Shawshank Redemption, 1994) 영화추천

반응형

쇼생크탈출(The Shawshank Redemption, 1994) 영화추천

개봉 : 1995.01.28.
등급 : 15세 관람가
장르 : 드라마
국가 : 미국
러닝타임 : 142
배급 : 더픽쳐스
평점 : 9.88

출처-네이버 영화

《쇼생크 탈출은 1994년 스티븐 킹의 중편 소설〈리타 헤이워드와 쇼생크 탈출〉을 기반으로 프랭크 다라본트가 대본을 쓰고 감독한 영화로, 팀 로빈스가 앤디 듀플레인 역을, 모건 프리먼이 앨리스 보이드 "레드" 레링 역을 맡았다. 영화는 앤디 듀플레인이 메인주의 가상의 교도소인 쇼생크 주립 교도소에서 20년 가까이 복역한 내용과, 앤디의 친구이자 같은 죄수인 레드의 우정을 다루고 있고, 브룩스처럼 한평생을 감옥에 익숙해지면 아무리 좋은 사회에 나가도 부적응과 어려움을 나타내고 있다. 극장 흥행 성적은 나빴지만 세월이 흐르면서 커다란 인기를 얻은 영화의 대표적인 예라 할 수 있다. 적자를 겨우 면할 정도의 박스 오피스 기록에도 불구하고 비평가들의 호평을 받았으며, 이후 케이블 텔레비전, 비디오 테이프, DVD, 블루레이 디스크등의 매체를 통해 상당한 인기를 구가하였다. 개봉 후 십수년이 지난 현재까지도 관객과 평단 양쪽에서 모두 높은 평가를 받고 있다.

 

감옥 안에있는 영화에 대해 이야기하는 것은 이상한 말이지 만, "쇼생크 구속"은 우리를 가족의 일원으로 만들기 때문에 우리의 감정을 따뜻하게 유지시켜줍니다. 많은 영화는 우리에게 대담한 경험과 신속하고 피상적 인 감정을 제공합니다. "Shawshank"가 느려지고 보입니다. 그것은 내레이터의 차분하고 관찰 가능한 목소리를 사용하여 술집 뒤에 공동체를 형성 한 남성의 이야기에 우리를 포함시킵니다. 대부분의 영화보다 깊습니다. 우정과 희망에 기초한 생애의 연속성

 

영화의 주인공이 유죄 판결을받은 전 은행 가인 앤디 뒤 프레 네스 (Tim Robbins)이지만 흥미 진진한 행동은 그의 관점에서 볼 수 없습니다. 영화의 오프닝 장면은 그의 아내와 그녀의 연인을 살해 한 혐의로 두 가지의 선고를 받았으며, 우리는 교도소 인구와 특히 생명의 엘리스 '레드'레딩 (모건 프리먼)을 대표하는 관점으로 영구적으로 움직입니다. . 그가 앤디를 처음 보았을 때 ( "딱딱한 산들 바람이 그를 불어 넣을 것 같았다") 기억하고, 틀리게 감옥에 가지 않을 것이라고 예측 한 그의 목소리이다.

 

앤디가 감옥 버스에 도착한 후 영화 끝까지, 우리는 다른 사람들이 그를 볼 수있는 것을 볼 수 있습니다. 그의 가장 친한 친구가 된 레드, 옛 사서 브룩스, 부패한 소장 노턴, 경비원 및 죄수. 레드는 우리의 대리자입니다. 그는 우리와 동일시하고 구속은 그것이 레드입니다. 우리는 Andy의 사례를 통해 희망을 잃지 말고 시간을 낭비하지 말고 조용한 모범을 보이고 기회를 찾으십시오. "나는 그것이 단순한 선택에 달려 있다고 생각한다"고 그는 말했다. "바쁜 생활을하거나 바쁘게 죽는다"

 

영화 구조의 핵심은 그것이 영웅에 관한 것이 아니라 우리와의 관계, 호기심, 동정심, 감탄에 관한 것입니다. 앤디가 용감하게 인내하는 영웅의 중심 이었다면 영화는 관습적이고 신비적이지 않았을 것입니다. 그러나 우리는이 사람에 대해 궁금합니다. 그는 정말로 그 두 사람을 죽였습니까? 왜 자신에게 그렇게 많은 것을 유지합니까? 왜 다른 사람들이 삐걱 거리거나 쉴 때 산책하는 동안 자유인처럼 감옥 마당을 mble 수 있을까요?

 

사람들은 영화에서 흥분을 느끼고 그것을 제공하는 타이틀을 좋아합니다. "상환"에 관한 영화는 매우 조심스럽게 다가옵니다. 많은 사람들이 훌륭한 영화의 전망에 감격하지 않습니다-그것은 마치 일처럼 들립니다. 그러나 희망의 메시지에 대한 기아가 있으며, 영화가 영화를 제공 할 때, 즉각적인 청중을 사로 잡지 않아도 힘을 유지하게 될 것입니다.

 

"쇼생크 구속 (Shawshank Redemption)" 1994 9 월 토론토 영화제에서 초연되었으며 몇 주 후에 개장했습니다. 좋은 평가를 받았지만 사업은 열악했습니다 (원래 총 1,800 만 달러는 비용을 충당하지 않았습니다. 최고의 사진을 포함하여 7 번의 오스카상 후보에 오르면 1 천만 달러가 소요되었습니다).

 

별로 끔찍한 제목이 있었고, "감옥 드라마"였고, 여자들은 그런 것을 좋아하지 않았습니다. 142 분에 분명히 이것은 관객을 찾기 위해 입소문이 필요한 영화였으며, 실제로 극장에서 발을 디 yan 때 사업은 천천히 그러나 꾸준히 성장하고있었습니다. 그것이 길을 찾기 위해 남겨 졌다면, 몇 달 동안 계속 짓고 달렸을지 모르지만, 그런 일은 일어나지 않았습니다.

 

대신, 홈 비디오 역사에서 가장 주목할만한 이야기 ​​중 하나에서 테이프와 디스크와 TV 상영을 통해 실제 대중을 발견했습니다. 5 년 안에 "Shawshank"는 비디오 베스트셀러이자 임대인으로, 그 팬들이 자신들이 발견 한 것으로 느끼는 현상입니다. 월스트리트 저널이 1999 4 "Shawshank"그라운드 웰에 관한 기사를 썼을 때, 그것은 250 개의 최고 영화에 대한 전세계 인터넷 영화 데이터베이스 투표에서 1 위를 차지했다. 일반적으로 상위 5 위 안에 있습니다.

 

여론 조사와 임대료는 인기를 반영하지만 사람들이 왜 "Shawshank"를 그렇게 열렬하게 평가하는지 설명하지 않습니다. 영화보다 영적인 경험처럼 보일 수도 있습니다. 다른 교도소의 경비원들이 야구 유니폼을 입고 앤디가 세금을 내도록 줄을 설 때와 같이 대가를 치르는 순간은 즐겁습니다. 그러나 영화의 대부분은 삶에 대한 조용하고 고독하며 철학적으로 논의됩니다. (앤디가 성폭행을 당할 때와 같은) 폭력의 순간은 객관적으로 보이며 착취되지 않습니다.

 

영화는 앤디의 고통에 머 무르지 않습니다. 구타 후, 그는 중간 및 긴 샷에서 재치있게 보았다. 카메라는 앤디의 상처 나 타박상에 초점을 맞추지 않지만 동료 수감자와 마찬가지로 공간을 제공합니다.

 

Morgan Freeman 캐릭터는 영화의 영적 원거리를 운반합니다. 우리는 20 , 30 , 40 년 후에 3 회의 가석방 청문회에서 그를 봅니다. 첫 번째 청문회에는 스토리 텔링 속임수가 포함됩니다. 영화는 앤디의 선고와 함께 열렸고, 가석방위원회가 열렸고 앤디의 호소에 귀기 울릴 것으로 예상됩니다. 그러나 아닙니다. 그때 처음으로 레드를 보게됩니다. 그의 첫 항소에서 그는 이사회가 자신이 재활했다는 것을 확신 시키려고 노력합니다. 두 번째로, 그는 단지 m을 통과합니다.

 

 

It is a strange comment to make about a film set inside a prison, but "The Shawshank Redemption" creates a warm hold on our feelings because it makes us a member of a family. Many movies offer us vicarious experiences and quick, superficial emotions. "Shawshank" slows down and looks. It uses the narrator's calm, observant voice to include us in the story of men who have formed a community behind bars. It is deeper than most films; about continuity in a lifetime, based on friendship and hope.

 

Interesting that although the hero of the film is the convicted former banker Andy Dufresne (Tim Robbins), the action is never seen from his point of view. The film's opening scene shows him being given two life sentences for the murder of his wife and her lover, and then we move, permanently, to a point of view representing the prison population and particularly the lifer Ellis 'Red' Redding (Morgan Freeman). It is his voice remembering the first time he saw Andy ("looked like a stiff breeze would blow him over"), and predicting, wrongly, that he wouldn't make it in prison.

 

From Andy's arrival on the prison bus to the film's end, we see only how others see him - Red, who becomes his best friend, Brooks the old librarian, the corrupt Warden Norton, guards and prisoners. Red is our surrogate. He's the one we identify with, and the redemption, when it comes, is Red's. We've been shown by Andy's example that you have to keep true to yourself, not lose hope, bide your time, set a quiet example and look for your chance. "I guess it comes down to a simple choice, really," he tells Red. "Get busy livin' or get busy dyin'."

 

The key to the film's structure, I think, is that it's not about its hero, but about our relationship with him - our curiosity, our pity, our admiration. If Andy had been the heroic center, bravely enduring, the film would have been conventional, and less mysterious. But we wonder about this guy. Did he really kill those two people? Why does he keep so much to himself? Why can he amble through the prison yard like a free man on a stroll, when everyone else plods or sidles?

 

People like excitement at the movies, and titles that provide it do well. Films about "redemption" are approached with great wariness; a lot of people are not thrilled by the prospect of a great film - it sounds like work. But there's a hunger for messages of hope, and when a film offers one, it's likely to have staying power even if it doesn't grab an immediate audience.

 

"The Shawshank Redemption" premiered at the Toronto Film Festival in September 1994, and opened a few weeks later. It got good reviews but did poor business (its $18 million original gross didn't cover costs; it took in only another $10 million after winning seven Oscar nominations, including best picture).

 

There wasn't much going for it: It had a terrible title, it was a "prison drama" and women don't like those, it contained almost no action, it starred actors who were respected but not big stars, and it was long at 142 minutes. Clearly this was a movie that needed word-of-mouth to find an audience, and indeed business was slowly but steadily growing when it was yanked from theaters. If it had been left to find its way, it might have continued to build and run for months, but that's not what happened.

 

Instead, in one of the most remarkable stories in home video history, it found its real mass audience on tapes and discs, and through TV screenings. Within five years, "Shawshank" was a phenomenon, a video best seller and renter that its admirers feel they've discovered for themselves. When the Wall Street Journal ran an article about the "Shawshank" groundswell in April 1999, it was occupying first place in the Internet Movie Database worldwide vote of the 250 best films; it's usually in the top five.

 

Polls and rentals reflect popularity but don't explain why people value "Shawshank" so fervently. Maybe it plays more like a spiritual experience than a movie. It does have entertaining payoff moments (as when the guards from another prison, wearing their baseball uniforms, line up to have Andy do their taxes). But much of the movie involves quiet, solitude, and philosophical discussions about life. The moments of violence (as when Andy is sexually assaulted) are seen objectively, not exploited.

 

The movie avoids lingering on Andy's suffering; after beatings, he's seen in medium and long shot, tactfully. The camera doesn't focus on Andy's wounds or bruises, but, like his fellow prisoners, gives him his space.

 

The Morgan Freeman character is carrier of the film's spiritual arc. We see him at three parole hearings, after 20, 30 and 40 years. The first hearing involves storytelling trickery; the film has opened with Andy's sentencing, and then we see a parole board, and expect it's about to listen to Andy's appeal. But, no, that's when we first see Red. In his first appeal he tries to convince the board he's been rehabilitated. In the second, he just goes through the motions. In the third, he rejects the whole notion of rehabilitation, and somehow in doing so he sets his spirit free, and the board releases him.

 

There's an underlying problem. Behind bars, Red is king. He's the prison fixer, able to get you a pack of cigarettes, a little rock pick or a Rita Hayworth poster. On the outside, he has no status or identity. We've already seen what happened to the old librarian (James Whitmore), lonely and adrift in freedom. The last act, in which Andy helps Red accept his freedom, is deeply moving - all the more so because Andy again operates at a distance, with letters and postcards, and is seen through Red's mind.

 

Frank Darabont wrote and directed the film, basing it on a story by Stephen King. His film grants itself a leisure that most films are afraid to risk. The movie is as deliberate, considered and thoughtful as Freeman's narration. There's a feeling in Hollywood that audiences have short attention spans and must be assaulted with fresh novelties. I think such movies are slower to sit through than a film like "Shawshank," which absorbs us and takes away the awareness that we are watching a film.

 

Deliberate, too, is the dialogue. Tim Robbins makes Andy a man of few words, quietly spoken. He doesn't get real worked up. He is his own man, capable of keeping his head down for years and then indulging in a grand gesture, as when he plays an aria from Mozart's "The Marriage of Figaro." (The overhead shot of the prisoners in the yard, spellbound by the music, is one of the film's epiphanies.) Because he does not volunteer himself, reach out to us or overplay his feelings, he becomes more fascinating: It is often better to wonder what a character is thinking than to know.

 

Roger Deakins' cinematography is tactful, not showy. Two opening shots, one from a helicopter, one of prison walls looming overhead, establish the prison. Shots follow the dialogue instead of anticipating it. Thomas Newman's music enhances rather than informs, and there is a subtle touch in the way deep bass rumblings during the early murder are reprised when a young prisoner recalls another man's description of the crime.

 

Darabont constructs the film to observe the story, not to punch it up or upstage it. Upstaging, in fact, is unknown in this film; the actors are content to stay within their roles, the story moves in an orderly way, and the film itself reflects the slow passage of the decades. "When they put you in that cell," Red says, "when those bars slam home, that's when you know it's for real. Old life blown away in the blink of an eye. Nothing left but all the time in the world to think about it." Watching the film again, I admired it even more than the first time I saw it. Affection for good films often grows with familiarity, as it does with music. Some have said life is a prison, we are Red, Andy is our redeemer. All good art is about something deeper than it admits.

 

출처-https://www.rogerebert.com/reviews/great-movie-the-shawshank-redemption-1994

 

반응형